Jimat Minyak

Aku tak tahu nak bagi title apa... aku sebenarnya sekadar mencatat rasa hati tanpa spesifik sebab itu susah jugak nak bagi title kalau sekadar catatan ringkas untuk mengingatkan aku sesuatu perkara.

Mulai semalam... aku dengan rasminya dah stop langkah penjimatan aku yang tak signifikan itu... aku dah tak merenung speedmeter lagi masa driving... oh yes terasa begitu free driving tanpa perlu fikir tentang speed limit... kalau perlu slow aku slow, kalau rasa boleh tekan minyak aku tekanlah... yang penting safe driving. Nampaknya penjimatan aku tak nampak hasil... jangankan nak beli cendol nak beli air sirap pun tak lepas.

Aku dah stop langkah penjimatan sebab hubby bawak kereta putih aku pergi kerja... mana aci kan aku bawak pelan untuk save minyak dia pecut semacam jugak... kalau aku cakap kat hubby pun takde makna sebab minyak kereta dia yang isi.

No comments: