3 - 2

Semalam hubby went to bed as early as 10pm... tidur cepat sebab nak bangun tengok bola.

Aku pulak main remote tukar channel... nasib baik ada CSI layanlah last episod of this season...best jugak CSI semalam... tengok 712, tengok 411 dah dekat pukul 12pm baru aku lelap.

Bunyi jam 2.45 pagi... hubby tak bangun pun...punyalah tidur awal tapi susah jugak bangun. Aku yang tidur pukul 12pm ni yang bangun. Bila aku bangun buka TV hubby pun bangun sama join aku tengok bola.

Best game pagi tadi... bagus Turki main masa first half... aku impressed dengan Turki... si Sabri tu pun nampak cute aje... gol yang dia sumbat pun cantik.

Yang lecehnya transmission problem masa 2nd half.... melepas nak tengok gol ke-2 Jerman dan dibalas oleh gol ke 2 Turki... hebat Turki ni melawan Jerman... jangan underestimate underdog.

Then di minit 89.35... Lahm sepak bola masuk gol... fuhhh boleh lagi tu dah nak habis masa sumbat gol... ha..ha.. dengan Jerman lead 3 -2... maka aku boleh sambung tidur cepat... ingatkan extra time.

Aku suka Jerman... aku suka tengok Joachim Leow, coach yang macho nampak muda walaupun umur dah 48 tahun... aku suka tengok dia pakai shirt putih tu... eh apa yang aku suka ni takde kena mengena dengan game Jerman... abih dah players Jerman seme tak hensem baikle aku suka coach. Dulu aku suka Ballack tapi pagi tadi muka dia kurang tertayang di kaca TV.

Aku bukan kaki bola... muka bola pun tidak... minat bola pun tidak... aku cuma suka tengok good games... aku tengok World Cup, FA dan semestinya Euro. Aku takde favorite team memang tak pandai pun nak menilai permainan team... aku cuma suka tengok satu perlawanan bola yang bagus itu aje.

Pagi esok aku nak tengok Rusia lawan Sepanyal... Rusia ni team dia semua muda-muda.... mesti main habis-habisan punya... aku jangkakan satu permainan yang bagus jugak dari Rusia dan Sepanyol.

Balik kerja nanti aku nak beli kuaci dan kacang... manalah tahu ada extra time...jenuh aku nak bukak mata selama 120 min.

No comments: