Pasar dan Alamanda

Aku tak suka pergi pasar basah... kalau aku pergi pun aku akan berlegar-legar kat kawasan buah dan sayur... eksyenkan aku ni ha..ha..... tapi memang aku tak gemar nak pergi ke tempat ikan dan ayam yang selalunya berair dan agak kotor. Jadinya hubby aku yang akan ke pasar basah.

Pagi Sabtu lepas subuh hubby bersiap dan pergi pasar basah dan aku naik katil tarik blanket sambung mimpi ... mak aku kata mimpi lepas subuh semua mimpi merapu.

Hubby akan beli lauk untuk seminggu, balik pasar hubby akan pack segala ikan, udang dan sotong cukup untuk sekali masak atau goreng dan susun dalam fridge, tapi kalau dia malas dia suruh bibik buat... bila aku nak masak senang ambik je pack terus masak kari atau goreng...

SO di mana aku pada pagi Sabtu?

Aku boleh dilihat meronda Alamanda mengukur keluasan dari hujung ke hujung... itu aktiviti hari Sabtu aku.

Anak aku ada kelas piano di Alamanda dan aku adalah drebar dan juruiring tetap mereka... jadi aku memang akan ada di Alamanda setiap Sabtu antara 11 pagi hingga 1 petang.

Kadang-kadang bila jumpa kawan, mereka tanya aku mana hubby, aku jawab hubby pergi pasar beli ikan.... agaknya apa yang mereka fikirkan... husband pergi pasar isteri meronda Alamanda... ha.. ha.. biarlah bukan salah apa pun.

Sebab itu kalau nak bawak anak-anak keluar aku mintak hubby bawak kami ke tempat lain... tapi hubby kalau ajak keluar je nak pergi Alamanda... sampai aku cakap kat hubby

"nanti I muntah"

"takpe nanti bawak bag plastik senang kalau nak muntah"

boleh gitu.

Hubby memang susah kalau nak ajak ke shopping komplek di luar radius Putrajaya... itulah sebabnya dari tahun 2006 hingga sekarang aku tak pernah ke 1 Utama, Berjaya Times Square dan lain-lain tempat gempaq yang kawan-kawan aku cakap.

Minggu lepas aku pergi Ikea dan The Curve... itupun sebab kami menziarah kawan di Kota Damansara.

Aku sampai peghak dengan keadaan The Curve yang amat happening di waktu malam...

1 comment:

aNIe said...

Chema...hubby akak pun apa kurangnya..asalkan shopping...Giant...Tesco...Giant..Tesco...heheheh...

Pergi pasar basah pun dia yang pergi...akak malas...sebab basah...lecak...pergi tmpt sayur2 takpe...suka tgk sayur2 segar tu...hehehhe...