stressfree driving

Pagi ini hubby bawak kereta putih aku, dia ada meeting di kompleks J*M, kereta aku ada sticker J*M, kereta hubby memang takde apa-apa sticker pun kecuali roadtax... so aku kena bawak kereta hitam hubby ke pejabat.

Aku mula-mula bawak dengan sopan santun sekali speed below 80km/h ... lepas je simpang depan rumah maka aku pun tekan minyak... best pulak tekan minyak ni... aku tekan lagi ... apalagi speedmeter pun naikle.

Fuhhh lega...puas betul aku drive kereta pagi ini... aku agak mungkin esok aku akan drive macam pagi ini lagi.. lagipun berapa hengget sangatle yang aku boleh jimat kalau bawak below 80km/h... tak lepas nak beli cendol pun.


Aku akan pecahkecilkan kereta aku ni.... aku akan pakai kereta yang lebih menjimatkan minyakkan... masih menunggu hubby cepatkan proses keluarkan kereta aku tu... dah 2 bulan dah aku tunggu.... aku dah teruja nak bawak kereta baru aku tu... banyak jugak penjimatan duit minyak dengan kereta baru tu.

1 comment:

HAPPYIRFA said...

salam..
kecik keta keciklah rm isi minyak,
besar keta besarlah jugak rm utk minyaknya..hu hu