Dia yang menentukannya...

dan Tuhan menguji takkan berhenti...

Aku duduk dan terfikir segala kebahagiaan ini kalau ingin diuji Tuhan datangnya tanpa pesan... mengocak ketenangan dan melahirkan pelbagai perasaan... bagi yang kurang sabar seperti aku tentunya perasan marah mengatasi segalanya... aku marah dan tertanya kenapa aku... apa salah aku... dan syukur marahku ditiupkan padam dengan rasa kasih sayang kami berdua...

Namun ujian Tuhan masih terlalu kecil untuk aku kerana aku kira ianya ibarat hembusan angin yang menyentuh pipi sahaja tapi sudah cukup menyedarkan aku... mungkin aku dan suami sedikit alpa dengan kurniaanNya...

Dan mulai saat itu aku mula menyedari yang betul mengetahui isi hati hanyalah Tuhan yang maha mengetahui dan tiada sesiapa selain dariNya, tidak juga teman tidur yang berkongsi hidup. Aku percaya itu... dan dengan kepercayaan itu maka aku berjanji pada diri yang aku akan menjaga kebahagiaan aku sebaiknya...


Namun ku pinta sama setia menjaga hingga...


Cukuplah aku tak sanggup melaluinya lagi... InsyaAllah

No comments: