Alhamdulillah... berita baik

Tiba-tiba hubby call

"dah dapat berita baik"

"berita baik apa? my confirmation ke? belum lagi"

"you dah dapat xxx"

"iye ke? saper cakap"

"xyz cakap.. I pun tak caya sebab you tak cakap apapun masa lunch tadi"

"I pun tak tahu... ini baru you cakap"

Hubby cakap dia kecil hati kalau aku dah tahu tapi tak cakap kat dia... hubby ni sensitif la pulak... selama ini manalah pernah aku simpan rahsia... aku ni jenis share everything baik ataupun buruk.

Hubby pun berpesan macam-macam pada aku... aku sebenarnya happy dalam tak happy dengan berita gembira ini... tapi takut pun ada sebab 'big boss garang tak henget' tu setuju tak menerima aku.

"alah macamana pun you kena marah jugak"

"tapi sekarang magnitidue kemarahan lagi besar, expectation lagi tinggi la"


Itulah sebenarnya yang menyebabkan aku berdebar dengan berita gembira ini, samada my 'big boss garang tak hengat' boleh menerima aku.... hanya waktu yang menentukannya.

Dalam pada itu aku panjatkan rasa syukur kepada Allah atas limpah rahmat dan rezekiNya kepada aku.

No comments: