makan

pagi:

1 cawan nescafe panas dan 2 keping roti peanut butter jelly

lunch:

aku tapau nasi ayam dan cucur udang masa balik meeting... nasi ayam senang sebab aku boleh tapau untuk driver dan PA aku

aku makan separuh je nasi ayam tu... tak le sedap sangat...

petang:

hubby sms " I meeting lambat habis... u balik dulu naik teksi nanti claim " ishh mana aku nak cari teksi... malas nak call dan arrange for teksi...

so aku mintak driver hantar aku balik... tapi kalau pakai driver kena cepat sebab driver pun nak balik rumah dia kan... jadinya

aku sampai awal... aku pun terkejut bila aku tiba di rumah masih terang dan anak-anak masih berlari-lari naik basikal depan rumah... bestnya, selalu aku tiba rumah dah senja...

aku masuk dalam rumah rasa sunyi sebab anak-anak dan bibik sedang main di luar

aku ambik tupperware keropok dan buat root beer float dengan ice cream vanilla masuk bilik

aku pasang citer The Dark Rider... dah lama hubby beli untuk aku tapi sebab hubby tak minat so aku tak ada kawan nak menonton sudahnya Heath Ledger or The Joker dah memang award baru aku hegeh-hegeh pasang... jam kat dinding pukul 6 pm.... aku sedap landing tengok dvd sambil minum float dan makan keropok... wah rasa macam bercuti pulak..

dalam pukul 7 pm aku dengar, kereta hubby.... oppsss aku pause dvd... aku turun... la jumpa hubby kat tangga

" balik dgn apa? bila? "

" dah balik awal... driver hantar.... sempat tengok dvd? "

malam:

anak-anak makan spaghetti, aku masak tapi aku tak sentuh pun

hubby makan kari daging mamak semalam dengan telur rebus dan kopi o

aku teringat cucur udang dan terus hidang

hubby makan sikit, aku makan sikit... lebih buang... bibik malam diet walaupun aku tak nampak dia makin kurus setelah sekian lama diet

aku tak de selera... sebab menu yang amat le lcct

nasib baik lately hubby tak cerewet makan, aku jer yang cerewet oppps bukan cerewet tapi kurang selera

pukul 10.30 malam:

aku turun buat nescafe dan ambik biskut

masuk bilik atas katil aku cicah biskut dengan nescafe sambil layan citer 24

kalau tidak malam nanti aku tak boleh tidur kelaparannnn

hu hu sedihnya kan... itu aje yang aku makan dalam sehari tak aci-aci aku patut makan macam-macam sebab aku dapat kebenaran untuk makan tanpa risau pasal gemuk

sebabnya

aku pregnant tak payah fikir diet tapi aku tak lalu makan

masa aku tak pregnant tu sedap ajer aku belasahhh makan... sampai aku risau naik badan

ini bila aku dah tak payah risau pasal berat... aku tak lalu

No comments: