pengalaman baru

"I rasa best la pregnant this time... dapat share dengan budak-budak..." aku cakap kat dear hubby

Hubby memang kisah tak kisah ajer dengan pregnancy aku kali ni... kalau banding dengan masa aku pregnant kat kakak dulu... hubby kata dah nombor 4, masa check up hari tu pun hubby cool ajer...dia kata dah nombor 4 dah terror dahu... tapi aku tak kisah sebab aku memang happy sangat dengan pregnancy kali ni..

Aku happy sebab:

Ini pastinya kali terakhir aku merasa pengalaman mengandung...aku suka sebab aku free untuk bermalas-malas ( ha ini penting ye..), boleh makan apa saja tanpa nak fikir nanti gemuk, aku boleh jadikan hubby dan anak-anak remote control aku untuk ambik barang (ha ini jugak penting bila aku tak larat nak naik tangga...) dan aku boleh lenggang kangkung pegi shopping sebab semua barang hubby atau anak tolong bawak.. jadi aku bawak roti dan tisu aje walaupun aku paling besar..ha..ha.. best tu

Layanan ini masa pregnant aje boleh dapat yer...

semalam aku tak selera nak makan nasi... aku teman hubby dan anak-anak dinner dari sofa ajer sambil berbaring... aku pot pet dari sofa ajer la

"Dear, I rasa nak makan buah la... dalam fridge takde buah"

"ala I penat la, baru keluar beli lauk".... aku memang jarang masak hari kerja

aku diam ajer...betul jugak nak ke Alamanda tu ambik masa jugak hanya untuk beli buah...

"ha kalau nak pegi cepat, nanti tak sempat tengok homework budak..." agaknya hubby kesian kat aku

cepat-cepat aku naik atas bagi arahan kat anak-anak

"mummy nak pegi kedai... kakak buat muka surat ini... blah..blah, inas buat buku ni blah..blah..izz buat homework dulu lepas tu buat ni blah..blah.. hah jangan tak dengar cakap mummy...kalau tak dengar nanti mummy mengamok"

"kalau tak dengar cakap nanti mummy buat apa?"

"nanti mummy mengamokkkkk" macam dah tape aje jawapan tuh

ha..ha... dapat jugak makan buah malam tadi... kalau aku tak pregnant mesti hubby buat donno aje.

Tapi aku juga seram sejuk dan takut:

Aku dah 40 tahun... banyak kemungkinan yag boleh berlaku kepada baby dalam kandungan... takut aku nak fikirkan semua kemungkinan dan risk ibu umur lebih 40 tahun.

Masa scan hari tu aku tak sengaja cakap

"doktor ada 2 kaki ke?"

"isshhhh ada 2 kakila... ee you ni buat suspen I aje ler... apsal jangan fikir negatif...fikir yang baik-baik aje...everything ok tau" nasib baik doktor seri ni baik dan sentiasa ceria.

Aku sentiasa berdoa dan menyuruh anak-anak berdoa agar adik selamat dilahirkan dengan sempurna dan sihat, Insya Allah.

Aku gembira bila anak-anak selalu datang cium adik, selalu cakap dengan adik dan sebelum tidur semua akan datang wish adik good night...aduhhhh so sweet

Sekarang anak-anak dah buka tabung untuk beli present buat adik... masing-masing dah plan sepecial present buata adik.

Adik you are a very lucky baby....

Mengandung satu pengalaman yang amat manis...dan aku akan cuba menikmati pengalaman manis ini sebaik mungkin, Insya Allah.


No comments: