boikot

aku kat ofis , pukul 2.30 pm...tiba-tiba hp berdendang



"mummy-mummy nanti mummy jangan beli sos maggi"



"mummy jangan beli barang nestle, maybeline...bla..bla..bla.."



terkejut aku, apa hal ni tiba-tiba ada list barang tak boleh beli.



"mummy kakak tak nak makan sos cili maggi...nanti mummy buang beli yang lain"



"takpe makan dulu yang tu, buang berdosa tau, bazir tuhan marah..."



"tapi beli barang israel yang bunuh orang islam tu lagi tak baik" wah pandai pulak kakak berhujah.



"ok nanti dah habis yang tu mummy beli brand lain..." aku tengah sibuk kat opis takde mood nak bincang hal boikot barang pro isreal ni...



aku terfikir anak-anak aku ni dah boleh faham ke isu boikot ni... dah faham kes israel berperang dengan palestine.. eh eh anak aku dah besar rupanya.



nampaknya aku kena bincang dengan hubby macamana nak cerita benda ini dengan anak-anak.


No comments: