I am 40

Aku called abah

"abah... today Ma dah 40 tahun"

"eh iye ke" abah macam tak percaya anak sulung abah dah berusia 40 tahun... walaupun tiada ucapan tapi aku rasa seronok mendengar suara abah.

Mak called

"Selamat hari jadi yang ke 40... mak teringin nak tengok Ma pakai tudung... dah masuk 40 ni dah boleh pakai tudung la......" panjang lebar mak bercerita harapan dia nak tengok aku pakai tudung.

Alhamdulillah hari ini 6 Julai aku telah melangkah ke usia 40 (masa aku kecik-kecik dulu orang yang berusia 40 tahun dah dianggap tua... kalau perempuan dah makcik-makcik sangat.. yang boleh dibawa berunding hal-hal keluarga yang besar...yang cakap mereka boleh ditrima pakai).

Tapi aku at the age of 40....

masih lagi bertanya mak segala benda

masih lagi ditegur mak dalam segala perkara

masih boleh melepak di kedai mamak dengan sepupu-sepupu yang masih anak-anak dara sampai pukul 2 pagi.. no protokol he..he..

masih boleh bergelak ketawa tak ingat dengan adik-adik aku

aku at the age of 40... aku tak rasa aku macam makcik-makcik aku semasa mereka berumur 40an... masa dan suasana nyata telah berubah... umur hanyalah sekadar angka yang mengingatkan kita akan kehadiran kita di dunia ini... sebab dikatakan age is only a number.

aku at the age of 40 bersyukur kerana

aku dikurniakan keluarga yang cukup membahagiakan aku... suami yang amat menyayangi aku dan anak-anak yang comel dan baik.

aku dianugerahkan dengan hubungan kekeluargaan yang baik... mak, abah, mak tiri, mak mertua , bapa mertua, adik-beradik, abang ipar, kakak ipar dan adik-adik ipar aku semuanya baik-baik... bagi aku keluarga yang baik adalah anugerah Allah.

aku juga diberikan rezeki yang baik dalam kerjaya... sesuatu yang aku sendiri tidak mimpikan.

aku juga dimudahkan Allah dalam urusan kehidupan seharian dengan kesihatan yang baik, rezeki yang murah dan dijauhi dari perkara-perkara yang berat... sesungguhnya aku amat bersyukur.

dan di hari ini aku berdoa semoga

aku akan dapat menjadi hamba Allah, isteri, ibu dan anak yang baik... Amin.








1 comment:

HAPPYIRFA said...

salam kak..
hepi besday 2 u
hepi besday 2 u
hepi besday 2 uuuuuuuuuu
hepi besday 2 u..
moga pjg umur,murah rezki,sihat tubuh bdn..dan hepi sokmo