A Day in Bercham

This week, I made 2 trips to Bercham somewhere near Ipoh

Pengalaman di Bercham amat unik... sebagai sebuah kampung baru yang majoriti penduduk Cina.

Aku sudah ke Bercham pada hari Khamis untuk melihat projek PERMATA di Bercham yang sudah hampir 90% siap.

Sabtu pagi seawal 6.30 pagi, aku meninggalkan rumah untuk bersama Y.B Senator Heng for soft launching of Pusat Anak PERMATA Negara Bercham Perak. Ramai ibubapa dan anak-anak hadir. Majoriti hampir 95% dari bangsa cina.

PERMATA Bercham adalah unik satu projek khusus diselaraskan oleh MCA di mana Y.B Senator Heng adalah Penyelarasnya.

Y.B Senator Heng berucap dalam 35% BM dan 75% Mandarin.

Sesi taklimat oleh Puan Nur Janiffa Au pula dalam 20% BM dan 80% Mandarin.

Sesi pemilihan pula dijalankan bersama Wanita MCA Perak dalam 5% BM/BI dan 95% Mandarin.

Aku rasa macam aku duduk di negeri China....

Projek PERMATA Bercham adalah antara cabaran besar bagi aku... namun aku positif kerana aku melihat semangat Wanita MCA yang bergitu bersungguh dan komited untuk menjayakan program ini.

Aku juga sebenarnya melihat mereka dan belajar...




2 comments:

aNIe said...

cm...tulah diorang ni...duduk lama dah di Malaysia...tapi masih belum boleh bertutur dengan baik dlm BM

pB said...

SALAM


bila nak update nie??