week 33

mommy and izz my little 'totet'
in the mood to pose... just realise I dont really have many pictures of my growing tummy




happy mother's day... mommy got presents
aha dah masuk minggu 33... it says only 49 days to go... wah lama lagi tu... and I'm feeling heavy
thinking nak kena awalkan my maternity leave... nasib baik ada new arahan maternity leave boleh diambil awal 2 minggu dari due date... kalau ikut my due date 14 Julai I may take my maternity leave 1 Julai... leaving me only June to drag myself to the office... bestnya... nak bersantai-santai dan bergolek-golek aje kat rumah
minggu depan sekolah cuti... dah plan nak balik Kelantan... dah lama tak balik kampung... sebenarnya tak terasa sebab mak selalu datang KL... tu yg tak sedar yang kami dah masuk 5 bulan tak balik kampung sebab kejap-kejap mak datang rumah.
barang baby banyak lagi tak siap... kalau ikut list banyak lagi kena beli... this baby thing is getting more and more expensive... lagipun this will definitely be my last baby
"mommy kita beli bathtub ni... cantik..ada ni bla..ada ni blaa" kakak trying to convince me into buying a RM230.00 cute blue bath basin plastik
"kakak... buat apa beli yg mahal... baby nak pakai kejap aje... mommy bukan nak beranak lagi lepas ni... ita cari yang murah je ler"
kami cari kat Carrefour tapi takde pulak... hmmm boleh tak takde tempat mandi...
"nanti kita balik kampung kita ambik yg kakak punya... takpe kita basuh bersih-bersih" kakak punya yang dah berusia 11 tahun masih tergantung elok di kampung
"ala beli je besen besar... nak buat mandi je" hubby bagi cadangan
"TAK NAAAAKKKKKK" anak-anak dah menjerit
Shopping barang baby ni best tapi bila ingatkan this will be the last one tu yang macam rasa nak beli yang penting-penting aje... dan yang penting include:
baby cot -
ini a must sebab aku tak reti tidur dgn baby... baby cot ni aku letak sebelah katil... bila baby nangis aku just angkat baby bagi susu dan letakkan balik... we both can sleep well tanpa risau.
baby cot lama dah patah ranap masa Izz sebab kakak dan Inas join sama masuk dalam baby cot... aku masih ingat bila mereka bertiga masuk dalam baby cot.... prapppppp nasib baik takde apa-apa
besen mandi-
dah biasa mandikan baby dalam besen... lebih mudah
breastpump -
aku plan nak breastfeeding... dulu aku tak reti sangat so takle breastfeeding lama
untuk baby ini aku plan nak breastfeeding selama mungkin
warmer -
kalau dah plan nak exclusive breastfeeding kenalah ada warmer... senangkan kerja bibik
blanket, towel, toiletteries baby -
benda-benda kecil ni pun kalau campur banyak jugak
JAMU -
nak makan Nona Roguy sebab aku dah biasa...
emmmm ada la 2,3 round shopping lagi ni...
Hari Jumaat ni kena pegi check-up
Dr. Seri suruh buat blood test for sugar kut... aku dah buat dah dulu lepas 3 miscarriages tapi Dr kata itu lain pulak.. hmmm ikut je la
Pagi buat blood test... petang check-up... dia cakap nak bagi cuti... bolehlah aku rendek area Pavillion tapi dgn siapa... hubby kerja

No comments: